DGI holdløb – Danmarks hurtigste cykelmotionister
Jesper Bech Petersen

10.02.2014

Hej,

DGI har udsendt nedenstående. Det kunne være sjovt at deltage i. Jeg kan dog ikke 4/6.

Hvad siger stemningen?

Venlig hilsen, Jesper

Kære alle,

Som I måske ved, har DGI arbejdet ihærdigt med at få detaljerne på plads omkring det nye store tiltag – DGI holdløb. Se webflyer her: DGI Holdløb flyer

Vi skriver til jer, både for at gøre opmærksom på arrangementet, men også for at høre om jeres forening evt. kunne være interesseret i at afholde en afdeling?

Læs mere herunder, og kontakt cykelkonsulent Bo Wacker på 22 44 80 90 eller bo.wacker@dgi.dk hvis der er nogle spørgsmål.

DGI holdløb – Danmarks hurtigste cykelmotionister

Den overordnede idé er at sætte DGI på landkortet, ved at lave en landsdækkende (og uhøjtidelig) holdtidskørselscup for motionscykelryttere.

Der er nok ikke mange cykelmotionister, der har prøvet kræfter med denne spændende disciplin - det giver DGI holdløb muligheden for.

Vi sætter høj fokus på fællesskabet i motionscyklingen, og det er håbet at få motionsryttere på alle niveauer, unge som gamle, mænd som kvinder, til at opleve det sjove og udfordrende i holdkørsel.

Cuppen tænker vi afviklet som en række holdtidskørsler i de forskellige DGI landsdele, hvor 3 lokale motionsklubber er medarrangører.

Når vi foreslår 3 forskellige klubber, er det naturligvis for at give en variation i ruter, hvilket forbedrer oplevelsen og appellerer til at deltage i alle tre afdelinger.

For ikke at ramme i løbsweekender, hvor mange er til løb, har vi planlagt cuppen til afvikling på hverdagsaftener.

De foreslåede løbsdage er 21. maj, 4. juni, 18. juni og finale 3. august.

De 3 bedste hold fra hver deltagende landsdel mødes til en festlig finale, der bliver afholdt den 3. august i Roskilde i forbindelse med Stjerneløbet, der er kendt som et af Danmarks ældste cykelløb. Løbet er nu genoptaget og arrangeres af DGI Midt- og Vestsjælland. Se mere her: https://www.facebook.com/stjerneloeb

Afvikling

Som nævnt er det tanken, at der findes tre klubber i vores landsdel, der hver afvikler en afdeling. DGI hjælper til med alt det praktiske, såsom tidtagning.

PR

DGI lancerer cuppen med udsendelse af pressemeddelelse til medier, cykelmagasiner og andre relevante.

Markedsføring

DGI bakker op med markedsføring via www.vorespuls.dk, www.dgi.dk, Facebook og andre steder.

Det bliver således, at I selv kan tilføje eventuelle lokale sponsorer samt nødvendige lokale informationer. DGI er meget gerne behjælpelig med at få produceret postkort og plakater.

Spørgsmål undervejs

Skulle I få behov for yderligere info, så kontakt gerne cykelkonsulent Bo Wacker på 22 44 80 90 eller bo.wacker@dgi.dk.

Vi glæder os til at høre fra jer!

Christina Nowak Nielsen

Idrætssekretær Kajak, Landevejscykling, Løb og MTB