Kom rigtigt i gang med at løbe
Mange mennesker kender det, vi vil så gerne i gang med at motionere, men vi ved ikke helt hvordan det skal gribes an, så prøver vi os frem på egen hånd, og for manges vedkommende er det en svær udfordring, der alt for mange gange ender med at man stopper sit løbeprojekt igen. Derfor er 5 km holdet i ALOT, det helt rigtige sted at starte. Trænerne hjælper og guider dig gennem hele forløbet.

Sund krop – glad motion
En sund livsstil indebærer motion, men vel at mærke motion som man er glad for. Det allervigtigste når man taler om motion er, at gøre det. Løb er en fantastisk motionsform der kan dyrkes af alle, uanset hvem man er eller hvor man er, der altid mulighed for at tage et par løbesko på, og få rørt sig. Når man først er kommet godt i gang med løbet, så er det svært at stoppe igen. Derfor er det meget vigtigt at man som nystartet løber ikke presser for hårdt på i starten, men følger en stille og rolig fremgangsmåde, både for at undgå skader, men også for at finde glæden i løbet, uanset hvilket niveau man som løber befinder sig på.

Begynderhold -  5 km
ALOT’s begynderhold lærer deltagerne at løbe på en rolig og afbalanceret måde, hvor vi lægger vægt på at finde glæden i at løbe, samtidig med at kroppen vænner sig til at løbe. Vi lærer også at sætte pris på at deltage i et løbefællesskab. Vi starter meget blødt ud hvor vi blander løb med løberelaterede træningsøvelser, og langsomt når vi frem til at alle kan løbe i omkring 40 minutter uden pause. Alle kan være med – Husk at dem der i dag er løbere, også har været begyndere engang. Når du har gennemført holdet er du klar til, at fortsætte på vores 40 minutters hold, hvor du kan udvikle dig yderligere som løber.

Tid og sted
Planlægningen af dato for forårs-opstartshold ´24 er igang. Første dag samles vi til et opstartsmøde på Albertslund Stadion. På opstartsmødet vil du få informationer om hele forløbet, du vil få udleveret en træningsplan med informationer om træningen og møde trænerne. Efter opstartsmødet går vi ud til løbebanen på Stadion og gennemfører den allerførste træning. Vi er færdige med træningen ca. kl. 18.00 den første dag.

Herefter er der fællestræning hver onsdag og fredag kl. 17.00, og hver søndag kl. 9.15.

Vi afslutter med fælles deltagelse i et 5km motionsløb
Opstartsholdet afsluttes med fælles løb med klubben.

Herefter forsætter du sammen med ALOTs øvrige løbere på 40 minutters træningen - det kommer til være helt naturligt.

Tilmelding
Tilmelding under menu-punktet ”Kontingent” og vælg "5 km opstart efterår 2023" - Eller klik her

Hvad får du når du tilmelder dig

Det koster kr. 550 at deltage på begynderholdet.

For det får du:

• 1 års medlemskab af ALOT løbeafdeling
• Deltager løbe T-shirt
• Trænerstyret træning og opstartsprogram
(Samlet værdi i alt kr. 790)

Træningsprogram

5-km-hold-Foraar-2023.pdf